چه بیماری‌هایی با زگیل تناسلی اشتباه گرفته می‌شوند؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
چه بیماری‌هایی با زگیل تناسلی اشتباه گرفته می‌شوند؟
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی میخچه (زگیل) -171چه بیماری‌هایی با زگیل تناسلی اشتباه گرفته می‌شوند؟

تعداد بازدید : 30
نویسنده پیام
novin70 آفلاین


ارسال‌ها : 230
عضويت : 20 /1 /1398
تشکر ها: 3
چه بیماری‌هایی با زگیل تناسلی اشتباه گرفته می‌شوند؟
بعضی از بیماری‌ها و زائده‌های پوستی ممکن است شبیه به زگیل تناسلی به نظر برسند اما درواقع مشکلات دیگری هستند که غالباً با زگیل تناسلی اشتباه گرفته می‌شوند. از این مشکلات پوستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
https://drmbahmani.ir/

  • (Bartholin’s cyst): این کیست از یک غده با همین نام منشأ می‌گیرد. غدد بارتولن در نزدیکی دهانه واژن کار مرطوب نگه داشتن محیط واژن را بر عهده دارند. اگر این غدد عفونی شوند به‌صورت کیست‌های چرکی بر روی دهانه واژن نمایان می‌شوند

  • ضایعات تبخال: این مشکلات پوستی شبیه جوش هستند و در اطراف واژن، مقعد و آلت تناسلی مردانه ظاهر می‌شوند. تبخال جنسی نیز منشأ ویروسی دارد و از راه رابطه جنسی منتقل می‌شود اما توسط ویروس دیگری به نام هرپس سیمپلکس ایجاد می‌شود (HSV)

  • تگ‌های پوستی (اسکین تگ): این زائده‌های گوشتی معمولاً خطری برای سلامتی ندارند و با جراحی جزئی موضعی حذف می‌شوند

  • جوش‌های پوستی: جوش ناحیه تناسلی معمولاً به دلیل عفونت فولیکول مو ایجاد می‌شود. اصلاح موهای زائد تناسلی با تیغ یکی از دلایل بالقوه بروز جوش‌های عفونی است


تشخیص زگیل تناسلیبرای تشخیص زگیل‌ تناسلی مراحل زیر اجرا می‌شود:

  • پرسش سوالاتی در مورد سلامتی، سابقه روابط جنسی و سابقه بیماری‌های جنسی

  • انجام معاینه بالینی در بخش‌هایی از بدن که احتمال بروز زگیل تناسلی وجود دارد


در بیشتر موارد پزشکان قادرند تنها با معاینه چشمی زگیل تناسلی را تشخیص دهند اما گاهی به دلیل شباهت بسیار زیاد زگیل به سایر ضایعات پوستی، جهت تشخیص دقیق‌تر تست استووایت انجام می‌شود. در این تست، پوست به‌صورت موضعی به یک محلول اسیدی ملایم آغشته می‌شود تا زگیل تناسلی نمایان‌تر گردد. اسید استووایت ممکن است باعث احساس سوزش خفیف شود. در زنان برای تشخیص زگیل‌های عمقی‌تر ممکن است داخل واژن نیز بررسی گردد. سایر روش‌های تشخیصی به‌صورت زیر است:

  • که در آن پزشک با برداشتن یک نمونه سلولی از واژن و ارسال آن به آزمایشگاه به وجود عفونت HPV و سلامت سلول‌ها پی می‌برد

  • تست DNA که پزشکان از طریق آن نوع سویه HPV را تشخیص‌داده و برنامه درمانی آتی را بر اساس آن تنظیم می‌کنند


آیا زگیل تناسلی خطرناک است؟زگیل‌های تناسلی توسط سویه‌های کم‌خطر HPV ازجمله انواع HPV۶ و HPV۱۱ ایجاد می‌شوند که قابل‌درمان بوده و خطرناک نیستند. اما ابتلا به سویه‌های دیگر HPV نظیر HPV سویه‌های ۱۶ و ۱۸ که خطر بیشتری دارند باید در یک برنامه غربالگری تشخیص داده شوند تا از بروز بدخیمی پیشگیری گردد.به گفته‌ی چندین نوع سویه HPV باعث بیماری در انسان می‌شوند که تعدادی از آن‌ها پرخطر و زمینه‌ساز برخی سرطان‌ها بوده درحالی‌که تعدادی کم‌خطر هستند و منجر به زگیل‌های تناسلی می‌شوند. بعضی دیگر از انواع HPV در ابتلا به سرطان‌های زیر نقش دارند:آیا زگیل تناسلی درمان می‌شود؟اگرچه زگیل تناسلی پس از مدتی ممکن است از بین برود اما ویروس‌ها می‌توانند همچنان در سلول‌ها باقی‌مانده و بار دیگر باعث عود زگیل شده و به دیگران نیز منتقل شوند. البته زگیل تناسلی پس از مدتی خودبه‌خود یا از طریق درمان از بین می‌رود اما تا مدتی پس از بهبودی زگیل لازم است که از برقراری رابطه جنسی خودداری کرد. پزشکان از شیوه‌های درمانی زیر به حذف زگیل تناسلی کمک می‌کنند.

امضای کاربر : پرتو کلینیک - درمان بیماری های نشیمنگاهی با لیزر
vanaklaser
دوشنبه 18 دی 1402 - 19:38
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ