خطرات کشیدن دندان عفونی چیست؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
خطرات کشیدن دندان عفونی چیست؟
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی درد دندان-61خطرات کشیدن دندان عفونی چیست؟

تعداد بازدید : 81
نویسنده پیام
niaz آفلاین


ارسال‌ها : 52
عضويت : 17 /2 /1401
تشکر ها: 2
خطرات کشیدن دندان عفونی چیست؟
احتمالاً زمانی که پای دندان عفونت کرده به میان می‌آید، تنها انتخابی که به نظر آسان می‌رسد، کشیدن دندان است. معمولاً افراد تمایل دارید که با کشیدن دندان به سادگی از شر آن خلاص شوید. اما کشیدن دندان چیست و چه زمانی انجام می‌شود؟
کشیدن دندان شامل بیرون در آوردن دندان و بقایای آن به طور کامل از لثه و استخوان است. به‌طوری‌که دیگر هیچ چیزی از آن در فک شما باقی نماند. گاهی کشیدن دندان نیازمند جراحی است و گاهی بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود.
این که کدام یک برای شما امکان‌پذیر است، بسته به نوع دندان و شکل قرار گیری ریشه در فک دارد. مثلاً کشیدن دندان‌های عقل که برخی از آنها ریشه‌های عمیق و پیچ‌خورده دارند را نمی‌توان بدون جراحی از فک خارج کرد و دندان‌پزشک مجبور می‌شود که آن را جراحی کند.

خطرات کشیدن دندان عفونی چیست؟

هنگامی که قرار است دندان عفونت کرده کشیده شود، خطراتی شما را تهدید می‌کند که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم؛

  • تصور کنید که دندان شما عفونت کرده است و آن را می‌کشید. زمانی که دندان کشیده می‌شود، یک فضای خالی در اختیار میکروب‌ها قرار می‌گیرد که بستری را برای آنها فراهم می‌کند تا رشد کنند و عفونت را به دندان‌های کناری منتقل کنند. در این صورت مشکل بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و برای درمان آن باید چاره‌ی دیگری اندیشید.

  • هنگامی که یک دندان کشیده می‌شود، فضای خالی در دهان ایجاد می‌شود؛ بنابراین محافظت و حمایت از روی دندان‌های دیگر برداشته می‌شود و در معرض آسیب قرار می‌گیرند. همچنین ممکن است به داخل هل داده شوند و شکل آنها نامنظم شود.

  • دندانی که کشیده می‌شود، ممکن است بر استخوان و لثه هم تأثیر بگذارد و باعث از بین رفتن و تحلیل استخوان و از عوامل بروز تحلیل لثه شود.


برای درمان ریشه عفونت کرده دندان، چه روشی را انتخاب کنیم؟

هنگامی که با عفونت ریشه دندان به دندان‌پزشکی مراجعه می‌کنید، دندان‌پزشک به خوبی دندان شما را معاینه می‌کند و به شما روش‌های درمانی ریشه دندان را ارائه می‌دهد. اصلاً نیازی نیست که برای درمان ریشه دندان خود نگران باشید.
این مطلب برای آگاهی شماست و اینکه بر فرایندی که قرار است بر روی دندان شما انجام شود،‌ آگاه باشید. اما اگر به کلینیک دندان‌پزشکی مناسب مراجعه کنید، بدون شک دندان‌پزشک مشاوره‌ی بسیار خوبی به شما خواهد داد و به خوبی تصمیم می‌گیرید که کدام روش برای شما مناسب‌تر است.
به‌طورکلی اگر بیمار تمایل به حفظ دندان داشته باشد، عصب کشی روش مناسب‌تری است. در مواردی که نمی‌توان دندان را نجات داد، از کشیدن دندان استفاده می‌شود.

مقاله مفید: کشیدن دندان عفونی یا عصب کشی
نوشته: دکتر محمد نیکزاد جراح و دندانپزشک

پنجشنبه 11 خرداد 1402 - 16:21
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
saraghk44 آفلاین


ارسال‌ها : 37
عضويت : 25 /1 /1403
پاسخ : 1 RE خطرات کشیدن دندان عفونی چیست؟ :
مهاجرت به فرانسه و تحصیل در این کشور می‌تواند یک تجربه مثمر و جالب باشد. در زیر به چند مرحله برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه اشاره شده است:1. **انتخاب دوره تحصیلی:**- ابتدا باید تصمیم بگیرید که در چه رشته‌ای و در چه سطحی (لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا) می‌خواهید تحصیل کنید.2 **آموزش زبان فرانسه:**- بیشتر برنامه‌های تحصیلی در فرانسه به زبان فرانسه انجام می‌شوند. بنابراین، برای ورود به دوره‌های تحصیلی، نیاز به مهارت‌های خوب در زبان فرانسه دارید. دانشگاه‌ها ممکن است از شما اثبات مهارت زبانی با گواهینامه‌هایی مانند DELF یا DALF بخواهند.3. **انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی:** - فرانسه دارای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی بسیاری است. انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر خود را با دقت انجام دهید.4. **درخواست پذیرش:** - پس از انتخاب دوره و دانشگاه، درخواست پذیرش را ارسال کنید. این مرحله ممکن است شامل ارسال مدارک تحصیلی، نامه تحقیق، و گاهی مصاحبه باشد.5. **ویزای تحصیلی:** - پس از دریافت پذیرش، باید ویزای تحصیلی را درخواست کنید. مطالعه دقیق شرایط و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا اهمیت دارد.6 **آمادگی برای زندگی در فرانسه:* - مطالعه درباره فرهنگ محلی، سیستم آموزشی، و زندگی روزمره در فرانسه اهمیت دارد. همچنین باید مسائل مالی، مسکن، و بیمه را مدیریت کنید.قبل از شروع هر مرحله‌ای، توصیه می‌شود که با دقت اطلاعات مرتبط با دانشگاه‌ها، برنامه‌های تحصیلی، و الزامات مهاجرت به فرانسه را بررسی کنید و در صورت نیاز از مشاوره مراکز معتبر یا دفاتر مهاجرت بهره‌مند شوید.

شنبه 25 فروردین 1403 - 18:52
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ