مزایای ونیرهای کامپوزیت
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
مزایای ونیرهای کامپوزیت
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی درد دندان-61مزایای ونیرهای کامپوزیت

تعداد بازدید : 68
نویسنده پیام
drfarokhnejad1400 آفلاین


ارسال‌ها : 10
عضويت : 1 /10 /1401
مزایای ونیرهای کامپوزیت
هزینه
ونیرهای کامپوزیت مزایای زیادی نسبت به لمینت دارند که مهمترین آنها هزینه است. به طور متوسط، لمینت ها دو برابر گران تر از کامپوزیت ها هستند، که برای برخی از افراد بسیار مهم است، زیرا اکثر درمان ها تحت پوشش بیمه نیستند، به این معنی که شما احتمالاً هزینه درمان را از جیب خود پرداخت می کنید.برای ارتباط با بهترین دکتر کامپوزیت دندان اینجا کلیک کنید
درمان یک روزه
ونیرهای کامپوزیت اغلب می توانند در یک جلسه تکمیل شوند. دندانپزشک شما دندان‌های شما را برای رزین آماده می‌کند و سپس روکش‌ها را مستقیماً روی جلوی دندان‌های شما می‌تراشد. سپس رزین با استفاده از نور شدید سخت می شود و در نهایت روکش های شما پولیش می شوند.
ونیرهای کامپوزیت مستقیم (که به آن باندینگ کامپوزیت نیز گفته می‌شود) در واقع به جای اینکه در آزمایشگاه خارج از محل قرار گیرند، روی دندان‌های شما حجاری می‌شوند. رزین سایه دار روی دندان ها به طور مستقیم روی دندان ها اعمال می شود (از این رو نام آن است) جایی که می تواند توسط دندانپزشک شکل داده و مجسمه سازی شود. رزین شکل‌دار با استفاده از نور با شدت بالا سخت می‌شود، پس از آن می‌توان لایه‌های اضافی رزین را اعمال کرد و در صورت نیاز برای ایجاد نتیجه زیبایی شناختی مورد نظر، مجسمه‌سازی کرد. پس از اتمام کار، رزین باید پولیش داده شود تا ظاهری طبیعی تر و شبیه به دندان ایجاد کند. بنابراین روش کامپوزیت بسیار کمتر تهاجمی و به طور قابل توجهی سریعتر از پرسلن است.
پروسه لمینت بیشتر طول می‌کشد، زیرا روکش‌های شما باید در آزمایشگاه دندانپزشکی آماده شوند و قبل از ملاقات بعدی به دندانپزشک شما تحویل داده شوند. دندان های شما نیز قبل از نصب روکش نیاز به آماده سازی بیشتری دارند.
برگشت پذیری
بدون شک بزرگترین مزیت ونیرهای کامپوزیت نسبت به پرسلن برگشت پذیری است. پرسلن نیاز به تغییر شکل دندان های طبیعی شما دارد تا روی روکش متناسب شود. هنگامی که صحبت از کامپوزیت می شود، حداقل کار آماده سازی روی دندان های طبیعی شما لازم است، به این معنی که آنها به طور دائمی تغییر نمی کنند تا حدی که مواد کامپوزیت را نتوان برداشته و در صورت نیاز جایگزین کرد.

چهارشنبه 06 اردیبهشت 1402 - 11:14
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ