عوارض روکش‌ دندان| روکش‌ها چه مشکلاتی ممکن است ایجاد کنند؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
عوارض روکش‌ دندان| روکش‌ها چه مشکلاتی ممکن است ایجاد کنند؟
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی درد دندان-61عوارض روکش‌ دندان| روکش‌ها چه مشکلاتی ممکن است ایجاد کنند؟

تعداد بازدید : 80
نویسنده پیام
niaz آفلاین


ارسال‌ها : 52
عضويت : 17 /2 /1401
تشکر ها: 2
عوارض روکش‌ دندان| روکش‌ها چه مشکلاتی ممکن است ایجاد کنند؟
هر فرد از داشتن لبخندی زیبا اعتمادبه‌نفس می‌گیرد و می‌تواند عملکرد بهتری در اجتماع داشته باشد. اگر دندان‌های ما زیبا نبود چه؟ چه اقداماتی برای رفع مشکلات زیبایی دندان می‌توانیم انجام دهیم؟دندان پزشکی زیبایی راه‌های بسیاری پیش روی مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد که با پیشرفت تکنولوژی‌ها و بالاتر رفتن اثربخشی روش‌ها، کمتر کسی بدون راه حلی برای رفع مشکلات ظاهری دندان‌هایش خواهد زیست!

روکش دندانی یا کراون چیست؟

کراون (crown) یک روکش به شکل دندان است که بر روی دندان قرار می‌گیرد و به دندان کمک می‌کند تا اندازه، شکل، رنگ و در واقع زیبایی خود را چندبرابر کند و عملکرد خود را به شکل قبل بازگرداند. وقتی که روکش روی دندان قرار می‌گیرد، تمام بخش قابل رویت دندان تا خط لثه را می‌پوشاند.

روکش‌های دندانی چه مشکلاتی ممکن است ایجاد کنند؟

حساسیت

بعد از فرایند جای‌گذاری روکش دندان ممکن اصلاً دندان شما برای مدت کوتاهی حساس بماند. اگر دندانی که روکش شده است عصب دارد، ممکن است نسبت به سرما و گرما اندکی حساس‌تر باشید.ممکن است دندان‌پزشک شما به شما توصیه کند از خمیردندان مناسب دندان‌های حساس استفاده کنید. اگر درد دندان روکش شده و حساسیت دندان برای مدت طولانی ادامه پیدا کرد به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید.

پریدگی گوشه‌های روکش

اگر روکش شما از جنس تماماً پرسلن و یا pfm باشد، ممکن است دچار تراش خوردگی و خراش شود. اگر آسیب به روکش اندک باشد می‌توان از اندکی رزین برای تصحیح آن استفاده کرد، درصورتی‌که آسیب عمیق باشد، روکش باید جایگزین شود.

شل بودن روکش

گاهی چسب استفاده شده در زیر روکش از بین می‌رود و این مسئله نه‌تنها باعث شل شدن روکش می‌شود، بلکه به باکتری‌ها و سایر میکروب‌ها اجازه می‌دهد به زیر روکش رفته و در آنجا تکثیر شوند و ایجاد عفونت کنند. زمانی که روکش شل و یا لق می‌شود، به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید.
درصورتی که روکش دندان به هر دلیلی شل شد سریعاً به دندانپزشک مراجعه کنید و خودتان برای برداشتن روکش دندان لق اقدام نکنید. نحوه برداشتن روکش دندان توسط دنداپزشک با شیوه‌هایی انجام می‌شود که آسیب کمتری به دندان زیر روکش وارد خواهد شد.افتادن و جداشدن روکشگاهی روکش به دلایل مختلف اعم از پوسیدگی دندان زیر روکش شدن و ازبین‌رفتن دندان زیر آن و یا ازبین‌رفتن چسب روکش ممکن است از روی دندان جدا شود. اگر روکش جدا شد، آن را تمیز کرده و همچنین دندان خود را نیز بشویید و به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید.
می‌توانید تا زمانی که دکتر شما به شما وقت می‌دهد آن را با چسب‌های موجود در داروخانه‌ها که مخصوص اتصال موقتی روکش به دندان هستند، روکش را بر روی دندان خود نگه دارید. دندان‌پزشک شما تصمیم می‌گیرد که می‌توان از روکش قبلی استفاده کرد و یا یک روکش جدید موردنیاز است.

دیده‌شدن یک خط تیره در نزدیکی خط لثه بر روی روکش

اگر از روکش pfm استفاده می‌کنید، دیدن این خط طبیعی است. این خط تیره نمایانگر فلز به کار برده شده در زیر پرسلن است. اگر از نظر زیبایی با آن مشکل دارید، دندان‌پزشک شما آن را با روکش تماماً پرسلن و یا تماماً رزین عوض می‌کند.یکی دیگر از مواردی که ممکن است بیماران بعد از انجام این روش درمانی تجربه کنند تیر کشیدن دندان روکش شده است که می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. در صورتی‌که تیر کشیدن دندان به صورت مداوم و همراه با درد است برای بررسی وضعیت روکش دندان خود به دندانپزشک مراجعه کنید.

منبع: روکش دندان
نوشته: دکتر محمد نیکزاد جراح و دندانپزشک

سه شنبه 20 دی 1401 - 18:45
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ