تورم و التهاب لثه بعد از انجام جراحی کاشت ایمپلنت
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
تورم و التهاب لثه بعد از انجام جراحی کاشت ایمپلنت
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی عفونت دندان-62-تورم و التهاب لثه بعد از انجام جراحی کاشت ایمپلنت

تعداد بازدید : 111
نویسنده پیام
niaz آفلاین


ارسال‌ها : 52
عضويت : 17 /2 /1401
تشکر ها: 2
تورم و التهاب لثه بعد از انجام جراحی کاشت ایمپلنت
کاشت ایمپلنت دندان توسط یک فرایند جراحی انجام می‌شود. از همین رو بیماران بعد از انجام جراحی یک سری عوارض را تجربه می‌کنند که یکی از آن ها تورم لثه است.تورم لثه بعد از جراحی کاشت ایمپلنت با چه شدتی بروز می‌کند؟
این مسئله که بیماران را برای میزان ورمی که تجربه خواهند کرد، آماده کنیم، کاری سخت و دشوار است. زیرا فرایند ریکاوری و بهبود یافتن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. برخی بیماران ممکن است میزان اندکی از تورم را تجربه کنند و این ورم شامل برجستگی در ناحیه‌ی جراحی به مقدار کم باشد.
برخی دیگر از مراجعه کنندگان ممکن است به ورم های بسیار بزرگ که یک طرف صورت را درگیر می‌کنند دچار شوند. اما بیشتر بیماران تورمی بین این دو گروه را تجربه می‌کنند که شامل ورم در ناحیه‌ی جراحی و لثه‌های اطراف است که چند روز بعد از جراحی ادامه دارد و کم کم کاهش می‌یابد.
تورم لثه بعد از جراحی ایمپلنت تا چه مدت ادامه خواهد داشت؟
همان طور که گفته شد، ریکاور شدن بعد از انجام جراحی کاشت ایمپلنت برای هر بیمار با بیمار دیگر تفاوت می کند و ممکن است برخی مدت طولانی‌تری تورم لثه را تجربه کنند و در برخی دیگر به سرعت برطرف شود.
اما معمولا و به طور متوسط، تورم لثه برای بیماران به مدت یک هفته ادامه پیدا می‌کند. التهاب لثه معمولا در ۴۸ ساعت بعد از انجام جراحی کاشت ایمپلنت به حداکثر مقدار خود می‌رسد و سپس کاهش می‌یابد. معمولا ۵ تا ۷ روز بعد به کلی از بین می‌رود.
آبسه لثه بعد از ایمپلنت
یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است بعد از کاشت ایمپلنت برای بیمار ایجاد شود، این است که لثه دچار آبسه شود. آبسه‌ی دندانی چرک و عفونت گیر افتاده در لثه است که شکلی مانند کیست به خود می‌گیرد. آبسه‌ی دندانی می‌تواند بدون درد و یا دردناک باشد. دلایل آبسه و عفونت دندان را بخوانید.
درصورتی‌که لثه‌ها دچار آبسه شوند، باید بلافاصله به دندان‌پزشک مراجعه کرد. اگر آبسه درمان نشود می‌تواند به بافت لثه و حتی به ایمپلنت آسیب برساند. درباره‌ی عفونت‌های لثه مراقب باشید و به آن‌ها توجه کنید. علائم خطر را بشناسید و در صورت مشاهده‌ی آن‌ها به دندان‌پزشک مراجعه کنید.
درد و التهابی که نشانه‌ی خطر هستند، کدامند؟
در ابتدا باید بررسی کنید که چه چیزی باعث التهاب شده است و علائم همراه درد و التهاب کدام‌اند. مثلاً ممکن است در اثر قرار گرفتن یک شی خارجی مثل غذا یا تکه‌های یک جسم خارجی در محل ایمپلنت دندان، تورم و التهاب در حال ادامه پیدا کردن است. اما در مواردی که ذکر می‌کنیم باید به علائم خطر توجه کنید.
ایمپلنت می‌تواند در اثر شکست خوردن و یا بیماری‌های عفونی نیز لثه را دچار التهاب و درد کند. در این صورت علائم دیگری نیز همراه خود خواهد داشت. توجه داشته باشید که اکثر مواقع ایمپلنت و کاشت آن فرایندی موفقیت آمیز است و کم پیش می‌آید با شکست و یا مخاطرات همراه شود.
اگر بعد از مدت‌های زیاد، با لمس محل جراحی احساس درد می‌کنید به احتمال قوی ایمپلنت در خطر عفونت بوده است شاید بد نباشد جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله خطرات کاشت ایمپلنت دندان را مطالعه کنید. اما در کل بعضی از عواملی که باعث شکست ایمپلنت می‌شوند عبارت‌اند از:

  • ایمپلنت به خوبی در جای خود قرار نگرفته باشد.

  • استخوان از دست رفته باشد.

  • عفونت در محل جراحی ایجاد شده باشد.

  • افرادی که از دخانیات مصرف می‌کنند.

  • افرادی که بیماری‌های التهابی لثه دارند.

  • دیابتیک هستند

  • باکتری ها در دهان شما رشد کرده‌اند


ما برای کسب اطلاعات بیشتر شما در مورد ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی مقاله کامل‌تری تهیه کرده‌ایم و اگر دچار بیماری دیابت هستید؛ مطالعه این مقاله می‌تواند راه‌کارهای مناسبی در اختیار شما قرار دهد تا تصمیم بهتری بگیرید.
یکی از مهم‌ترین عواملی که به شکست ایمپلنت و آسیب رسیدن به بافت لثه می‌انجامد، مصرف سیگار و تنباکو بلافاصله بعد از انجام جراحی است. در صورتی که دخانیات مصرف می‌کنید، تا زمانی که ایمپلنت شما بهبود نیافته است، آن را کنار بگذارید.
از علائمی که می توانند نشانه‌ی خطر باشند:

  • بوی بد دهان (به صورتی که احساس عفونت در دهان شود)

  • تب

  • درد شدید و ضربان دار محل ایمپلنت

  • لق بودن و تکان خوردن افقی ایمپلنت

  • دیدن چرک و ترشحات چرکی و خونریزی از محل ایمپلنت


بعد از بازه‌ی طبیعی را می‌توان نام برد. به این علائم توجه کنید و بلافاصله به متخصص دندان‌پزشکی مراجعه کنید.
توجه کنید که شکست ایمپلنت ممکن است زود هنگام و یا دیر هنگام باشد. در شکست زود هنگام کمتر از ۳ ماه بعد از انجام جراحی ایمپلنت از دست می‌رود و درد و تورم ادامه‌دار مشاهده می‌شوند اما در شکست دیرهنگام، ممکن است ایمپلنت تا یک سال هم در جای خود باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله‌ی آیا ممکن است ایمپلنت با شکست مواجه شود؟ را مطالعه فرمایید.

چهارشنبه 09 شهریور 1401 - 19:16
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ