دندان پوسیده جلو چگونه درمان می‌شود؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
دندان پوسیده جلو چگونه درمان می‌شود؟
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی عفونت دندان-62-دندان پوسیده جلو چگونه درمان می‌شود؟

تعداد بازدید : 111
نویسنده پیام
niaz آفلاین


ارسال‌ها : 52
عضويت : 17 /2 /1401
تشکر ها: 2
دندان پوسیده جلو چگونه درمان می‌شود؟
دندان‌های ما به‌صورت روزانه در معرض مواد غذایی مختلفی بوده و این مواد غذایی در بیشتر موارد منجر به تشکیل باکتری بر روی سطح دندان‌های ما خواهد شد. در صورت تجمع باکتری‌ها به‌مرور بر روی سطح دندان‌های ما پلاک و جرم شکل‌گرفته و روند رشد باکتری‌ها سریع‌تر می‌شود.
حال این باکتری‌ها از مواد غذایی که ما مصرف می‌کنیم تغذیه کرده و به رشد خود ادامه می‌دهند. در طول این زمان، این باکتری با تبدیل مواد غذایی همچون مواد قندی به یک نوع اسید، باعث پوسیده شدن دندان‌ می‌شوند.
راه‌حل‌های ترمیم دندان پوسیده جلو
نسبت به میزان پیشرفته بودن پوسیدگی، روش ترمیم دندان جلو نیز متفاوت خواهد بود. زیرا در هرکدام از مراحل پوسیدگی دندان، یک قسمت جدید دندان با باکتری‌ها درگیر شده و آسیب می‌بیند.
در نتیجه درمان و ترمیم دندان نیز باید نسبت به میزان این آسیب‌ها در نظر گرفته شده باشد. قبل از توضیحات دقیق، روش‌های درمان پوسیدگی را به‌طورکلی ذکر خواهیم کرد.

  • فلوراید درمانی

  • پرکردن دندان

  • استفاده از روکش دندان

  • عصب‌کشی دندان

  • ایمپلنت دندان


تقریباً هرکدام از این راهکارهای درمانی برای یک مرحله از پوسیدگی دندان مناسب بوده و می‌توان برای رفع پوسیدگی و بازیابی عملکرد دندان از آن استفاده کرد.
روکش دندان
درصورتی‌که پوسیدگی به عاج دندان رسیده باشد، بهترین گزینه برای شما طی‌کردن مراحل انجام روکش‌ دندان است. در طول این درمان قسمت‌های آلوده شده توسط دندان‌پزشک تراشیده شده و از دندان سالم باقی‌مانده جدا می‌شوند.
پس از این که این قسمت‌ها حذف شدند، برای دندان طبیعی باقی‌مانده مراحل قالب‌گیری روکش دندان آغاز شده تا روند ساخت روکش برای آن آغاز شود. زمانی که روکش دندان آماده شد، بر روی دندان باقی‌مانده شما قرار خواهد گرفت تا از آن در برابر خطرات احتمالی محافظت به عمل آید.
روکش دندان عملکرد دندان شما را به طور کامل بازیابی کرده و ظاهری مشابه با دیگر دندان‌های شما خواهد داشت.
عصب کشی دندان
اگر پوسیدگی از عاج گذشته و به پالپ دندان رسیده باشد، عصب‌های دندان شما نیز با باکتری‌ها درگیر خواهند شد. در نتیجه مشکل دیگر صرفاً ساختار دندان نبوده و درصورتی‌که برای این عصب‌ها راهکاری در نظر گرفته نشود، فرد درد زیادی را تجربه خواهد کرد.
در روند عصب‌کشی دندان، دندان‌پزشک قسمتی از پالپ را که آلوده شده جدا کرده و پس ازبین‌بردن عفونت دندان را اصطلاحاً پلمپ می‌کند تا از نفوذ هرگونه باکتری و یا دیگر آلودگی‌ها جلوگیری به عمل آید. پس از این که روند عصب‌کشی با موفقیت به اتمام رسید، باید مراحل ساخت روکش دندان آغاز شده تا بر روی دندان طبیعی شما قرار گیرد.
برای آشنایی بیشتر با موارد اعلام شده در ابندای مقاله برای درمان دندان پوسیده جلو و جزئیات روش‌های درمانی مقاله بهترین روش درمان دندان پوسیده جلو نوشته دکتر محمد نیکزاد جراح ودندانپزشک را مطالعه کنید.

جمعه 31 تیر 1401 - 16:00
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ