دلیل لق شدن دندان در بزرگسالان چیست؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
دلیل لق شدن دندان در بزرگسالان چیست؟
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی عفونت دندان-62-دلیل لق شدن دندان در بزرگسالان چیست؟

تعداد بازدید : 123
نویسنده پیام
niaz آفلاین


ارسال‌ها : 52
عضويت : 17 /2 /1401
تشکر ها: 2
دلیل لق شدن دندان در بزرگسالان چیست؟
نگرانی‌های بسیاری برای سلامت دندان‌ها در بالغین وجود دارد که از مهم‌ترین‌های آنان عفونت و لق شدن دندان است. شاید تابه‌حال به این مسئله فکر نکرده‌اید و با دیدن این رخداد در اطرافیان و یا خودتان این نگرانی در شما ایجاد شده است.به‌هرحال باید راجع به این مسائل اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید با مراقبت‌های لازم از رخ‌دادن آن‌ها پیشگیری کنید و در صورت پیش‌آمدن به درمان هر چه سریع‌تر آن‌ها بپردازید!
دلایل لق شدن دندان در بزرگسالان
دلایل مختلفی می‌توانند باعث لق شدن دندان در بزرگسالی شوند که به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم؛بیماری‌های لثهیکی از معمول‌ترین دلایلی که باعث لق شدن دندان در بزرگ‌سالی می‌شود بیماری‌های لثه است که معمولاً روی بیش از یک دندان اثر می‌گذارد. از آن جایی که یکی از شایع‌ترین علل ایجاد بیماری لثه رعایت‌نکردن بهداشت دهان و دندان است، باید برای پیشگیری از چنین اتفاقات ناگواری بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید.
لازمه‌ی آن مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان کشیدن است. راه ساده‌ای که می‌توانید تا همیشه از سلامت دندان‌های خود محافظت کنید. همچنین ویزیت‌ها و مراجعه‌های منظم و دائم به دندان‌پزشکی (حداقل دو بار در سال) می‌تواند مشکلات را پیش از موعد شناسایی و برطرف کند.
آسیب‌های فیزیکی
یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند موجب لق شدن دندان‌های شود آسیب‌های فیزیکی در تصادفات و یا ورزش‌های سنگین است. اگر ورزش‌های سنگین انجام می‌دهید می‌توانید از محافظ‌های دندانی استفاده کنید تا دندان و لثه‌های خود را از رسیدن آسیب احتمالی محافظت کنید.
کمبود ویتامین‌ها در بدن
درصورتی‌که فقط ویتامین و مواد معدنی داشته باشید بر استخوان فک، دندان و لثه‌های شما تأثیر منفی خواهد گذاشت و بدون شک با مشکلاتی چون لق شدن دندان‌ها مواجه خواهید شد. همچنین به یاد داشته باشید که مصرف کافی آب در روز برای حفظ سلامت دهان و دندان ضروری است.
درصورتی‌که مشکلات تغذیه‌ای دارید با متخصص تغذیه در میان بگذارید و از او مشاوره بگیرید.
بروکسیسم یا دندان‌قروچه
اگر دندان‌قروچه دارید با مشاور صحبت کنید و علل آن را بررسی و برطرف کنید. اگر در شب و هنگام خواب بروکسیسم دارید، باید از نایت گارد یا همان محافظ‌های شبانه استفاده کنید.
فشار اضافی واردکردن به دندان‌ها می‌تواند به آن‌ها آسیب رسانیده و دندان را در جای خود لق کند.علاوه بر این دندان‌قروچه می‌تواند به لمینت و کامپوزیت و در صورت داشتن ایمپلنت دندان به آن هم آسیب برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لمینت و کامپوزیت مقاله‌ی لمینت سرامیکی یا کامپوزیت ونیر در سایت دکتر محمد نیک‌زاد را مطالعه فرمایید.
بارداری
در زمان بارداری با تغییرات هورمونی که در بدن رخ می‌دهد، خانم‌های باردار در معرض آسیب به لثه و دندان قرار می‌گیرند و ممکن است دندان‌های آن‌ها لق شود. خانم‌های باردار در دوران بارداری باید پیوسته به دندان‌پزشکی مراجعه کنند.
برای مطالعه ادامه این مطلب و آشنا شدن با روش‌های درمانی دندان لق در بزرگسالان به مقاله دلایل عفونت، آبسه کردن و لق شدن دندان + پیشگیری و درمان نوشته دکتر محمد نیکزاد جراح و دندانپزشک مراجعه کنید.

چهارشنبه 15 تیر 1401 - 20:43
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ